čtvrtek 14. června 2018

Mana mana ll

Dnes je mi 29 let. Stejně jako minulý rok: k narozenínám jsem si moc přála další knížky z edice Mana mana. Vyšly další! Co knížečka to jiný příběh Starého Zákona, převyprávěný Ivanou Pecháčkovou, každá ilustrovaná jiným českým mladým ilustrátorem (více o edici a prvních šesti knížkách jsem psala před rokem tu:https://vrzuza.blogspot.com/2017/06/manamana.html).
 Některé příběhy čtu dětem tak, jak jsou, ale většinou podle ilustrací vyprávím podle sebe. Před spaním. Vyberte si! Já si nejčastěji vybírám Kaina a Ábela od Ester Nemjó.
 K příběhům jsou přiloženy ještě vytištěné otázky a úkoly(asi víc pro starší děti) k uvedení do tématu, k zamyšlení, porozumění, pro tvořivé hledání, všeobecný rozhled a z výkladu Starého Zákona.

 Kain a Ábel (Ester Nemjó)





 Otázky a úkoly:
 Babylónská věž (Lenka Žampachová)

 Abrahám a Lot (Kristina Fingerlandová)



 Abrahám a Izák (Jakub Kouřil)






 Izák a Rebeka (Taja Spasskova)

 Ezau a Jákob (Saki Matsumoto)



 Josef a jeho bratři (Lucie Šatková)




 Vydalo nakladatelství Meander.

Díky gumičkám si je snadno sbalíme do kufru na prázdniny...

A těší mě, že i letos se podle možností připojíme k Prečítanému létu. Brzy se chystáme do dalekých krajin, tak se tu objeví článek trochu dřív.

11 komentářů:

  1. Děkuji za informaci o vydaném pokračování. Loňské jsem hodně využívala i v našich katechezích a doteď si děti ty příběhy pamatují. Vždycky při prohlížení ani nedutaly. K narozeninám vše nejlepší. Takové krásné mládí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já se těším až budu učit zase besídku až ten náš nejmladší povyroste, že je taky využiju!

      Vymazat
    2. a děkuju:)no už se to skoro blíží a budu velká holka:)

      Vymazat
  2. Vše nejlepší k narozeninám! Ty knížky mám taky ráda. Děti zatím méně - ale to přijde, jsou ještě malé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Kluky baví zatím asi všechny knížky, to se tetelím:)a mě to tak baví s nimi si číst!

      Vymazat
  3. Krásné knížky. I Tonínův kolibřík. I vytrhávaný obrázek. Tak všecko nejlepší a šťastnou cestu za mořem! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo díky! snad se zase vrátíme a domluvíme konečně tu návštěvu!

      Vymazat
  4. Všechno nejlepší a štěstí na cestách! Kl.

    OdpovědětVymazat
  5. vsetko naj naj naj, vela lasky a Bozie pozehnanie! knizky vypadaju krasne. u nas doma mame este z erikovho detstva zopar kniziek od holandskeho maliara kees de kort-a: http://artbiblechild.org/en/about-kees-de-kort/
    mozno sa nam raz podari zohnat si ich viac, zrejem vychadzaju stale. su krasne ilustrovane a pribehy su podane velmi jednoducho a zrozumitelne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to je pecka to se mi mooc líbí!!!že bychom radši do holandska?!moc díky!

      Vymazat

těší mě!