neděle 2. listopadu 2014

D u c h n i č k y

náš milovaný a velice jednoduchý recept, co jsem podědila po mamince: máslo/hera, zakysaná smetana, půl pr do peč a hladká mouka, silnější těsto vyválet, vykrojit, upéct a obalit ve vanilkovo-moučkovém cukru. a Duchnu, tedy deku, mám hurá hotovou!jen začistit. A dušičky jsme si moc užili. Jsem ráda, že tyto tradice úplně nezmizely. A přináší to dětem a rodičům teď nová velká témata k lehounkému oťukávání...p.s.:Duchničky se jmenůjí právě ta cukrovíčka nadýchaná. A už jsou fuč.







6 komentářů:

  1. Zuzko, deka je nádherná.
    Jsem říjnové podzimní dítě, miluju ty zemité šedo hnědo béžové barvy...
    Dušičky se mají držet, i když by jsme na blízké měli vzpomínat častěji, myslím, že ten dušičkový den je důležitý.
    Jen je smutné, když jde někdo na hřbitov jen z povinnosti.
    u nás je ale smrt hodně ožehavé téma, syn je aspergr a např. odmítal slavit narozeniny kvůli tomu, že mu stárne srdíčko...
    Nezapomenu, jak mi jako 7iletý kdysi brečel na schodech, když mi to řekl poprvé...
    Cukroví mi zvýšilo chuť na linecké:-)
    Dobrou noc, Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:)barevnost byla daná materiálem(jiné ani nedělají), ale taky je mi sympatická:)Ať se vám s Kubou daří!:)

      Vymazat
  2. U nás pečeme taky, ale nazývá se to vyfukované. Ihned vstávám, jdu to smazat a od teď jsou to jen duchničky. Jako ty peřinky, ale taky jako ty pidi duchové, dušičky, duchničky ... Čeština je krásná :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kolik g té zakysané smetany a mouky? :) Jak to chutná? Je to velmi jednoduché totiž a tosemilíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nám to chutná moc:)těsto není sladké,což mi vyhovuje a je to taková...nadýchaná duchnička:)smetany klasický kelímek a mouku dávám kopec od oka, když se to ještě lepí tak přidám, aby bylo těsto tak akorát na rozválení:)

      Vymazat

těší mě!