pondělí 24. února 2014

S E M Í N K A m a l i n k á

Sázíme. Slunečnici, Tymián, Bazalku trpasličí, Konopí. A kobliha si zasadil Řeřichu. Pozorujeme klíčky na vatě a těšíme se na první lístečky. Práci prokládáme vhodnou literaturou:) Doporučujeme! Sázení je uklidňující až meditativní činnost, zábava Bohulibá a naučná. Bořit prsty do hlíny a uchopovat semínka procvičuje jemnou motoriku! A čtení pomáhá:)






















  



Co sázíte vy? Co čtete vy? Nebo nakupujete jarní květiny? U mě vedou narcisky...(a sněženky si musím vyrýpnout!vím kde!)

10 komentářů:

  1. Vy máte tedy zásobu tématických knížek..! :-)
    Úplně jste mě ráno "zblbla" :-). Inspirována jsem, po přečtení Vašeho příspěvku, operativně změnila směr každodenní procházky... Směr květinářství, kde prodávají semínka.. Náš Tonda vášnivě vybíral a já zase sáčky dávala zpět, protože prostě nemáme zahradu, jen balkón..Takže to co může zůstat v truhlíku.. Momentální stav doma : konečně jsem vysála všude rozsypanou hlínu, po padesáté Tondovi vysvětlila, že ty drobečky větší menší, co do truhlíku dal, by neměl vyndávat zase ven..Ať žije inspirace ..:-)
    Ráda k Vám nahlížím, mějte se hezky a ať Vám vše roste :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé, zdravíme Toníka! My schválně s tím naším sázeli jen na vatu a i tak semínka lítala všude kolem!(a my sami jsme svou šikovností měli plnou kuchyň hlíny taky).Knížky vřele doporučuji! U mě vede ta z domu a zahrady, ale moc moc zajímavých věcí se dozvíte z rostlinopisu!moc mě těší vaše přízeň!co jste zasadili?já dnes dokoupila kukuřici,dýni, mák a jedlé květy...tak jsem zvědavá!zatím nám vykouklo jen semínko konopí...a řeřicha nikdy nezklame:) snad něco do zahrady doputuje!

      Vymazat
  2. Už?? Jste pilní zahradníčci:-)) My začínáme o víkendu:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se semínkům daří! Nám vykoukla první slunečnice:)už jsem zapomněla, jaká je to vzrušující zábava, chodit se dívat každý den, jak se jim daří a jestli už se probudily klíčky!

      Vymazat
  3. perfektne, ked to na tej rybe vyklici, tak to tiez odfot, to bude paradne - zarastena ryba! :) ten rostlinopis som si uz dvanejsie vsimla, krasa. vidim, ze aj dalsie su vydarene. no a ja som dnes z kniznice doniesla (v ramci jarnej nalady) niekolko atlasov - rastliny, stromy a vtaky. chlapci ale ziju stale drakmi :)


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vyfotím!:)už je skoro zelená!...existují atlasy draků?:)a co němečtí vojáci?už ho pustili?jo, ráda bych si pořídila atlas ptáků, co žije u nás a trochu si doplnila vzdělání!(tedy hodně:))

      Vymazat
    2. predstav si, ze nieco ako atlas drakov sme v kniznici nasli - teda nejako chlapcom padol do oka a odvtedy si ho musime pravidelne poziciavat. vojaci ho drzia stale, ale uz nespecifikuje statnu prislusnost :)
      ...a ta fotka vyssie, na ktorej tonik sadi semienka - malicek povabne vystrety, no nadhera!

      Vymazat
    3. je fakt, že v číně a japonsku měli hodně draků!:)...ano, je to šlechtický malíček!:)(ďoubání:-))

      Vymazat
  4. Krása! A ta literatura je moc inspirativní. :-) Tak přemýšlím, jestli v sobotu vyrazíme na kuličky nebo zasejeme semínka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no nejlépe obojí:) my minulou sobotu sázeli do krtinců semínka borovice, toník byl štěstím bez sebe...rýpat do hlíny povoleno!

      Vymazat

těší mě!