pondělí 21. dubna 2014

p o n d ě l í

...o Velikonocích jsem často nevěděla, jak se k tomu pondělí postavit. Velikonoční zvěst tak silná, že nějaké hody hody...ale nakonec jsme si řekli proč ne, kultura země, ve které žijeme a radost z krásy Božího stvoření...
...mám velkou radost z naší ovčí rodinky...jistojistě ji využijeme nejen na Vánoce k Betlému, ale i na běžné hraní...(beránek, ovečka a dvě jehňátka, jako je to u nás doma:))
...a křepelčí vajíčka jsou tak krásně zdobená! Tak akorát do pusy a vaří se jen 90 sekund:)
...
...nakonec jsme barvili i cibulí slepičí a protože jsme nemohli ven, protrhali jsme úrodu za oknem...

asi jsme dali letos méně šlupek, minulý rok byly mnohem tmavší!
...po mamince se snažíme držet tradici z podkrkonoší, tzv. Lítování. Původně chodívala děvčata na květnou neděli s kvedlačkou z vánočního stromku, ozdobenou pentličkami, říkala se básnička přivolávající léto(v mém podání žel jen vařečka, stromek jsme zatopili v kachlácích:))
"Líto líto nesu, až se celá třesu, ani jsem dnes nesnídala, protože jsem pospíchala, abych něco dostala."
(přitom mezi dlaněmi protáčíte kvedlačku a pentličky šustivě létají kolem)
 ...no a čokoláda se nám nevyhnula, zato beránka děláváme nádivkového, jen letos holt nešlo jít na kopřivy a medvědí česnek...tak snad příští rok!
...perníčky už měknou a beránek je už skoro snědený...

Jak slavíte vy?

2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. jo bročci a mravenci a lístečky, žaloudci...v obdobné verzi jsem ho pořídila i Toníkovi, František si pod ním zrovna dává dvacet...no spíš patnáct...a Toník též,snad více:)

      Vymazat

těší mě!