středa 28. listopadu 2018

zimní a adventní a vánoční čtení


 Podle této knížky letos putujeme do Betléma.





 Součástí knížky je vystřihovánkový betlém s 50 postavami, které postupně podle čísel stavíte do Betléma. Protože klidu na čtení s batoletem je málo, snažím se číst si dopředu a převypravovat klukům třeba když jdeme ze školy. Postavičky jsou hlavní náplní našeho letošního adventního kalendáře.

 Jinak jsme si na poličky připravili zimní knížky. Kvaka a Žbluňka-Od jara do Vánoc, Malou medvědí knížku-kde slaví méďové i Vánoce, mrazivé Lyžníky z Plískanic, když u nás není ten sníh, Medvěda, který nebyl (a uložil se nakonec šťastně k zimnímu spánku), několikrát tu zmiňované oblíbené Vánoční přání s roztomilou holčičkou, co se připravuje na Vánoce se vším všudy, Vánoční příběh od Anselma Gruna, nálepkový betlém, na který jsme zapomněli minulý rok, leporelo vánoční hvězda a překrásná Boříkova říkadla s ilustracemi Bohuslava Reynka, tradiční Vánoční knížku Terezy Říčanové, Čarovnou zimu a Muminka a sníh, Flóru a tichou šitou uspávanku Dagmar Urbánkové. O snaze o méně odpadové Vánoce snad příště.
 Úžasná a pro naši batolecí situaci nepostradatelná je nová audioknížka Vánoce v Bullerbynu. Já si u ní vždycky popláču a poslouchat Libuši Šafránkovou můžu fakt téměř donekonečna.
 Když jsme vykrajovali ozdobičky podle tipu naší kamarádky ze slaného těsta (hrnek soli, hrnek vody, lžíce oleje, hrnek polohrubé mouky, hrnek hladké mouky), na děti z Bullerbynu jsem si vzpomněla.

 Lisa, Lasse a Bosse měli nejraději prasátko. František peče téměř výhradně kočičky.
Ven do zimy se mi pro bolavá záda z nočního kojení často nechce....ale přeci jen, je to Boží krása, to zamrzlo.

2 komentáře:

  1. Děkuji vám za váš velmi inspirativní blog:-). Sleduji vás už dlouho a jste mi svým způsobem života a pohledem na svět hodně blízká. Díky i za připomenutí knihy Vánoce. Mám ji od loňska koupenou a jak jsem uviděla váš příspěvek, bylo jasné, podle čeho letos o adventu pojedeme. Jelikož jsme nezačali už dříve, tak nám někteří svatí a události unikly, ale to jsme dohnali. Děti mají každý den nějakou postavičku a už se těším, až se všechny sejdou v Betlémě. Pochlubte se, jak jste s nimi naložili vy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! To mě dělá velkou radost! Děti postavičky dostávají postupně v adventním kalendáři a betlém si stavíme pomalu v jedné přihrádce knihovničky. Dnes ráno nejmladší Josífek vytáhl anděla (byl v poslední nejnižší kapsičce s číslem 24, tak už nám dopředu zdobí oblohu nad jeskyní:))Jen nemůžu najít ta malá světýlka, co by se tam tak hodila, kam jsem je jen dala. Snad se do vánoc najdou:)

      Vymazat

těší mě!