pátek 2. listopadu 2018

k vánocům nejraději knihu!

To je naše. Mám pro ně slabost. A čteme opravdu hodně. A iffi mi napsala, že knihy jsou dostupný umění, který jako umělec chce podporovat (řekla to ještě hezčejc, měla jsem si to opsat!) a já to mám podobně. Dvě knížky už dostal František k svátku. Pak mají všichni tři narozeniny kolem vánoc. A pak jsou ještě dvě pro mě-dítě, ale budu jim je půjčovat. Tak se nezlobte že toho je tak moc. A v hlavě mají kluci asi ještě dvacet knížek který by si přáli, ale na to už nejsou prostředky. Zas budou za rok!

 Pro Tonínka. Ilustrace mi učarovaly doslova. Česko-anglické vydání se třeba později bude školákovi hodit. Já mám v plánu si ji přečíst teď co nejdřív dopředu, tak to tu zkusím brzy aktualizovat. Ten dráček je kouzelnej. Ty grafiky Saki Matsumoto bych si tak ráda pověsila i doma..



 Dále pro něj komixový Námořník a Pekka.




 A první čtení pro prvňáčka, protože Arnold Lobel se krásně čte a vyšly další vedle Kvaka a Žbluňka, které neznáme!

 Mapy už asi každá rodina knihomolů má, u nás se na ně asi nejvíc těší tatínek, ale bude pro všechny společně.


 Stejně tak Dinosaurium! které jsem omylem koupila v angličtině a zuza dlouhá punčocha nám ji ochotně vyměnila za českou, uf!


 Básničky pro budoucího předškoláčka Františka. S mou nejmilejší Alžbětou skálovou.





 K svátku dostal Cirkus ulice, který má u nás téměř stejně velikou popularitu jako Maškary. Kluci se u ní řehtaj smíchy, jen škoda, že tam nejsou i vtipné hrátky s textem jako právě v Maškarách.

 Díky pondělí jsme se dozvěděli o Olivii, neskutečně vtipná a věrná knížka o prasečí slečně se skvělou fantazií a bláznivými sny. Láska. Druhá k svátku a bublavý Františkův chechot.



 A protože miluje zvířátka a já duo Jiří Dvořák/Alžběta Skálová tak ještě Do Afriky!


 Josefovi jsem koupila jen! jednu. Zdědil jich spousty po klucích. Ale protože Počítání od Baobabu stále baví číst i "velký kluky", přála jsem si ještě barvy. Žel nesehnala. Ale tyhle jsou taky pěkný, i když ne tolik. A otvírací okénka.

 A nakonec ty dvě pro mě- pro nás. Velkou knihu zahradničení už si čteme. Vyrobili jsme krmítko. Taky jsem musela dětem koupit ananas, abychom mohli vyzkoušet zasadit jeho korunu. Knížka píše o spoustě věcí, které jako kozel zahradník vůbec neznám, rozdělená do období jaro-léto-podzim-zima, kalendář, tipy na tvoření, detailně rozepsané jak co pěstovat...no prostě se vážně povedla.



 A nakonec nádherný poetický snový domov. Tu mi muž zabalí pod stromeček.




 A kousíček z malířčina pokoje najděte v celé knížce na každé stránce....
Tak a máte to za sebou, gratuluju:)
Bude nějaká i pod vaším stromkem?

14 komentářů:

  1. Radka Malého mám obecně ráda, ale ty jeho školní veršíčky pro děti mi přijdou obzvláště dobré. Arnold Lobel se u nás určitě taky otočí. Líbí se mi, že podle knížek malujete. Anežka maluje moc ráda a tak hezky bezprostředně a já bych jí v tom ráda nějak podpořila, ale nevím moc jak. Možná zkusím taky otevřít jí k malování sem tam knížku. My teď jedeme předposlední díl Narnie. To je spíš osmileťácké čtení. Od února. Poslední díl plánuju stihnout dokončit do začátku adventu. Vedle toho jedeme teď jenom knížky básniček. Na advent mám Zahradníčka, Ježíškovu košilku. Už ji taky tajně sama čtu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A fakt date posledni dil?ten ja nedavam ani jako dospela!a to je hezky my ji zrovna taky cteme!prince kaspiana. Mame stare vydani s renatou fucikovou.bavi moc ctyrletaka i sestiletaka i dvacetidevitiletaka:)s malovanim podle knih zacal tonik sam od sebe a uz to prechazi i na frantiska:)tak me k tomu inspirovali oni:)

      Vymazat
    2. Pravda je, ze uz ta Stribrna zidle uz je dost ostra. Ale zkusime. V., kdyz se neciti, tak sam rekne, ze dal cist nechce. Tak pak poreferuju.

      Vymazat
    3. no já vám fandím ale sama to fakt číst ještě dlouho nechci. copak ty jsi to nečetla?:)

      Vymazat
  2. Krásný výběr. Těch baobabích Barev (i Počítání) je fakt škoda, že už nejsou.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný! Já se na knížky pod stromečkem těším snad nejvíc, zatím sepisuju seznamy a i to si užívám. Potěšily mě Ma a Fa - do dopisu pro Ježíška si včera každá napsala jednu konkrétní knížku, kterou vědí, že chtějí, a pak "ještě nějaké knížky podle tvého výběru". :-) Tak snad se Ježíšek strefí...
    Co je v posledním dílu Narnie? Já ji nečetla a Františka ji právě teď čte, ale sama, tak nevím.
    Pááá. Kl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no je to parafráze na konec světa. děsně smutný, z každý stránky čiší bezmoc s bojem se zlem. ale konec přiznávám že si nepamatuju, někdy se k tomu přinutím a dočtu až do konce!

      Vymazat
  4. Krásný moc. Pekku a Domov jsem si kdysi taky koupila vlastně pro sebe. Velká kniha zahradničení by se mi moc líbila:). Teď jsem si koupila (a asi si ji dám pod stromeček) krásně smutnou knížku Nemůžu usnout od Cesty domů ♥. A Vinckovi k Vánocům nové Hochy od Bobří řeky, na ty se moc těším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a jak se ti líbil pekka? domov je kouzelnej!a na tu nemůžu usnout jsem taky koukala..♥

      Vymazat
  5. U nás taky přiletí pod stromeček knížky :-) pro děti mám zatím Dinosaurium, Příběh života - Evoluce a Rok v lese, na mě čeká Evropa, náš domov od Cílka a spol. s ilustracemi Renáty Fučíkové, ale to určitě není všechno, do Vánoc je ještě dost času něco dalšího vybrat :-) knížky od Arnolda Lobela jsou dobrý tip, děkuji - dcera už z té edice První čtení přečetla dvě knihy od Astrid Lindgrenové a moc se jí líbily, i díky pěkným ilustracím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě jsme objednali-babička- vánoce také s ilustracemi R.Fučíkové, to se moc těším! a od LINDGRENOVÉ KLUKY DĚSNĚ BAVÍ VŠECKY AUDIOKNÍŽKY, TY VYUŽÍVÁME HOJNĚ KDYŽ JSOU DĚTI NEMOCNÉ, NEBO KDYŽ USPÁVÁM jOSÍFKA:)

      Vymazat
    2. Aj pardon za to velké písmo:)

      Vymazat
  6. Těch krásných knížek je tolik, musim si vždycky domluvit, ze si k nam cestu najdou ty, které mají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je. taky si domlouvám (i když to tak možná nevypadá:))

      Vymazat

těší mě!