sobota 27. ledna 2018

B E Z obalu

 Z dnešního dne mám ohromnou radost. Čistě materiální, ale je to pro mě jak kdybych měla druhé vánoce. Koupili jsme si první mléko z mlékomatu. Za 13kč litr. A jako bonus jsme mohli popovídat s kravičkami. Farma je po cestě na naší maringotku. Jsou to tak milá zvířata. A děti z toho byli u vytržení.
 Do svých sklenic jsme si sami natočili. A moc ráda bych vyzkoušela vlastní šlehačku a máslo. Už žádné tetra packy!
 Pak jsme ještě poprvé nakoupili v jedné bezobalové prodejně. Sepsala jsem si seznam věcí, které nám doma došly a připravila dózy. Vyzkoušíme něco a příště zase něco. Řepný olej a řepný cukr, kypřící prášek do pečiva z vinného kamene. Máslo do růžové krabičky. Žitné těstoviny do záclonového pytlíku od evule, rýži a červenou čočku. A taky jsme si natočili gel do myčky a gel na praní. Potom co jsme odvolili.
 Dětem zajíčkové kartáčky, z kterých měli náramnou radost. V prodejně je krásný koutek "domeček pod stolem" na hraní, takže jsou uklizené a zabavené, než milí prodávající naváží zboží.
 A taky čokoládové penízky do skleničky do hubičky.
Nádherné obyčejné olivové mýdlo za 27kč. A žlučové na přepírání plen. A to poslední mýdlo je mateřídouškou vonící vlasový šampon. A pratelný hadřík na nádobí.

Já vždycky nakupuji ráda hezký obaly. Jenže těch moc není. Bez obalu je to lepší. Kupujete si jen to, co si koupit chcete. A ještě si přijdu jako královna, že si něco takovýho oku lahodícího a voňavýho můžu koupit.

Přála bych si, aby jsme to tak dobře promysleli a spočítali, aby těch obalů bylo co nejmíň. Abychom si kupovali jen to co opravdu potřebujeme a vyžili s málem. A co nejvíc si toho vyrobit, nebo vypěstovat sami. Tohle je takový náš úplně první krok. A máme z něj velikou radost. Nemístně jsem z toho nadšená. Že mi bude skoro jedno, když to tomu našemu prezidentskému favoritovi nevyjde. Ale kdyby jo, tak to je opravdu nádherný den.

Co vy? Jak se daří?

11 komentářů:

  1. Snažíme se taky:-) Momentálně studuji, Jak zasadit vše tak, abychom byli co možno nejdéle sami sobě zásobitelé, dodělat další kompost, snažíme se nejíst maso, anebo jej alespoň omezit, plánujeme, snažíme se a jsme šťastní. A nakonec, ať už bude prezident kdokoliv, moji cestu to opravdu neovlivní:-). Zuzi neboj, myslím na Tebe♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee a nepošleš mi svý plány?pro inspiraci?jo presne.nasi cestu to taky nijak neovlivni.tvoje zahrada,to je sen!přeju ať se na ní všemu daří!♡

      Vymazat
  2. Taky mě poslední dobou začal zajímat zero waste... a taky mě baví každý malý krok kupředu :) Tak ať to u vás jde a stále přináší radost!

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera!!! Držím palce, také jdeme touto cestou. Mám radost velikou. Každý začněme u sebe a bude nám spolu krásně. Volby nevolby ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Naprosto chápu! Podobné pocity jsem měla po prvním nákupu v bezobalovém obchodu. Do běžného obchodu tahám aspoň pytlíky na zeleninu a ovoce a krabičku např. na tvaroh v papíru a látkovou tašku. Jo, a kartáčky z bambusu jsou fajn. Mějte se moc hezky, Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Zuzko,, jak se prosím Vás jmenuje ten obchod, kde jste nakoupili takové nádhery? Děkuji. Sice jsem mimopražská, ale kdybychom náhodou měli cestu kolem, ráda bych se tam mrkla :-)
    Máme to podobně. S obalem co nejméně, pěstovat si zeleninu/ovoce, slepičky chovat... Na poslední dvě si budu muset ještě nějaký ten pátek počkat, ale kdo ví, třeba to nabere rychlejší krok.
    K volbám, já jsem teda zklamaná, protože je vidět, jaké "hodnoty" jsou národu milejší... A mám dopředu obavy z toho, co přinese budoucnost.

    OdpovědětVymazat
  6. Kosí zob ve slivenci:)slípky jsou to nejlepší!ať se vydaří přeju!

    OdpovědětVymazat

těší mě!