pátek 8. února 2019

Nanook, of the North

Včera jsme s klukama poprvé viděli tento unikátní dokument z roku 1922. Podívejte se také! A pokud jedete na hory, postavte si iglů, povídejte si s dětmi o eskymácích a třeba si je nakreslete.

Za inspiraci k tvoření děkujeme milé Ester. Podívejte se na její instagram, je tam plno krásných nápadů z jejího kurzu rukama. Klik tu:Ester Jebavá. Když fotky jejich žáčků viděl Toník, hned si to chtěl zkusit.
My kreslili tuží a špejlí a pak malovali suchými a olejovými pastely.




 Podívali jsme se do knížky Mapy. Tonína kreslení tuží chytlo. A nadchl rybolov s harpunou. Mě nejvíc fascinuje, jak se do kajaku vejde veliká rodina, že matka nosila děťátko nahé na zádech, jak stavěli iglů s oknem z ledu a jak spali nazí v kožešinách.


 Díky nedělní sněhové vánici jsme mohli postavit iglů ze sněhu sházeného ze střechy.



A nakonec, ještě doporučujeme nádhernou píseň od skupiny DVA.


9 komentářů:

  1. Ty Tonínovy obrázky jsou fakt skvělý. A to iglů teda taky. Pá. Kl.

    OdpovědětVymazat
  2. Zuzko, ty obrázky Eskymáků jsou hezký, ale něco mi připomínají https://www.instagram.com/p/Btd23k5FYSB/ Možná by bylo fér to uvést. Přece jen mi to dá spoustu práce se na svoje kurzy připravit... Ester

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ester je mi to moc líto, samozřejmě jsem tvůj i g zapomněla uvést. Nebylo to záměrný, byla jsem fakt ráda za inspiraci a teď jsem to takhle zkazila. prosím, odpusť mi to.:(

      Vymazat
    2. Zuzi, děkuju. Víš, že Tě obdivuju a moc Ti fandím. Mějte se krásně.Ester

      Vymazat
  3. Jů, to my se urcite podivame, mame ted taky severske obdobi. Doporucuju film Ikingut https://www.csfd.cz/film/123351-ikingut/prehled/

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné, kluci jsou šikovní po mamince.

    OdpovědětVymazat
  5. Další tip na úžasný film od vás. Díky moc.

    OdpovědětVymazat
  6. ...film jsem zhlédla, děkuji za tip...a uvědomila jsem si, jak jsme si my, "civilizovaní", zkomplikovali život
    pěkné dny vinšuju jarka

    OdpovědětVymazat

těší mě!